Naslovna Materijali Progresivne leće Uredske leće Anti-refleksivni slojevi
Izdvojeno
Naslovna Zanimljivosti Kako očuvati vid u digitalnom svijetu?
  • Kako očuvati vid u digitalnom svijetu?

Kako očuvati vid u digitalnom svijetu?

Istraživanja* su pokazala da više od trećine odraslih provodi 4 do 6 sati dnevno koristeći digitalne uređaje, dok 14% provodi između 10 do 12 h dnevno.

Posljedice korištenja su također i negativne: dugotrajno korištenje digitalnih uređaja izaziva zamor očiju. Korištenjem prijenosnih ručnih uređaja kao što su mobiteli ili tableti na blizu, oči su prisiljene konstantno se refokusirati kod prebacivanja između slika, ilustracija i teksta, često pri velikoj brzini što može dovesti do nekoliko raznih problema.

*Milward Brown: “Ponašanje potrošača prema anti-refeksnim slojevima”. Istraživanje među 1204 nositelja naočala u 6 europskih zemalja. Studeni 2012.

Koji su najčešći problemi?

Ekstenzivni korisnici digitalnih medija mogu iskusiti nekoliko neudobnih problema, svaki s različitim uzrocima. Možete ih prepoznati u sljedećem pregledu.

Problemi
Uzroci
Crvene iritirane oči Obično zbog gledanja u osvijetljenu pozadinu ekrana kroz dulji period.
Suhe oči Rezultat smanjenog broja treptaja. Monitori postavljeni u
visini očiju također mogu uzrokovati suhoću očiju.
Zamor oka Uzrokovan pretjeranom izloženošću plavom svjetlu,
dugotrajnim gledanjem u monitor te naprezanjem
očiju kod čitanja malih slova ili slika.
Zamagljen vid Često zbog odbljeska s monitora.
Bolovi u leđima,
vratu i ramenima
Pojavljuju se zbog lošeg držanja izazvanog nepravilnom pozicijom ekrana. Može se stvoriti bolni pritisak na mišićima kod pomicanja vrata gore ili dolje.
Pospanost Izazvana pretjeranim izlaganjem plavom svjetlu. Većina digitalnih uređaja emitira vidljivo svjetlo visokeenergije.
Glavobolja Izazvana ponovljenim zamorom oka.

Zdrave očne navike

Možda ste prepoznali nekoliko simptoma izazvanih korištenjem digitalnih uređaja. Važno je znati kako ih spriječiti. Donosimo nekoliko praktičnih savjeta koji će pomoći u očuvanju zdravlja vaših očiju.

Držite dovoljan razmak

Osigurajte da držite dovoljnu udaljenost između očiju i ekrana.

Za računala i laptope najbolje je držati poziciju ekrana na udaljenosti ispružene ruke.

Srednja udaljenost otklanja nepotreban zamor oka izazvan škiljenjem ili kontinuiranim pomicanjem glave i vrata za akomodaciju dioptrijskih naočala.

Ručni uređaji trebaju se držati na sigurnoj udaljenosti od očiju odnosno ispod razine očiju. Možda ćete biti u mogućnosti bolje čitati na kraćoj udaljenosti koja može iritirati oči, izazvati zamor ili bol.

Kada se razmatra visina, TV monitor ili računalo trebaju uvijek biti smješteni direktno ispred očiju ili ispod razine očiju pod kutom manjim od 35 stupnjeva.

Smanjenje odbljesaka

• Prilagodite svjetlinu vašeg ekrana.

• Promijenite pozadinsku boju sa svijetle na tamno sivu.

• Očistite ekran. Redovito brišite digitalne ekrane kako bi smanjili odbljeske.

• Smanjite osvjetljenje iznad ekrana i nastojte izbjegavati otvorene prostore iznimne svjetline.

• Ne smještajte ekran prema prozoru ili blizu zavjesa kako biste izbjegli refektiranje na ekranu.

• Filteri za smanjenje odbljesaka dostupni su i relativno se jednostavno mogu postaviti na ekran računala.

• Povećajte veličinu fonta za pomoć kod definiranja sadržaja ekrana.

Osobni faktori

Predugo gledanje u ekran izazvat će suhoću očiju. Nastojte treptati češće što će pomoći kod refokusiranja očiju.

Naslovna Zanimljivosti Kako očuvati vid u digitalnom svijetu?

Scroll To Top