Naslovna Materijali Progresivne leće Uredske leće Anti-refleksivni slojevi
Izdvojeno
Naslovna Zanimljivosti Hrana za dobar vid
  • Hrana za dobar vid

Hrana za dobar vid

Uravnotežena prehrana koja sadrži sve vrste lisnatog povrća, voće, ribu i meso dati će sve važne vitamine i minerale koji su potrebni vašim očima. Određene namirnice imaju veću vrijednost kada je poboljšanje vida u pitanju, stoga je izuzetno važno da ih uključite u svakodnevnu prehranu kako biste poboljšali vid, ali i spriječili razne bolesti očiju.

Mrkva

Mrkva sadrži beta karoten koji je vrsta vitamina A i odličan antioksidans. Beta karoten je tvar koja se pretvara u vitamin A u ljudskom tijelu. Ovaj vitamin pomaže preoblikovati masnoću u energiju. Pola šalice kuhane mrkve sadrži četiri put više preporučenog dnevnog unosa vitamina A. Beta karoten je također snažan antioksidans učinkovit u borbi protiv nekih oblika raka. Pomaže u održavanju površine sluznice očiju i dišnih, mokraćnih i intestinalnih puteva. Vitamin A također pomaže održati integritet kože i sluznice membrana koje funkcioniraju kao barijera za bakterije i viruse.

Tijelo za pretvaranje beta karotena u vitamin A treba masnoću, dovoljnu razinu cinka i željeza zajedno s čistom vodom. Navedeno je potrebno kako bi se izbjeglo da karoten prođe kroz tijelo bez učinka.
Međutim, mrkve nisu jedina namirnica koja je bogata beta karotenom, tu su još marelica i mango.

Špinat

Poznato je da špinat odlično djeluje na razvoj mišića. Međutim, špinat je na ovom popisu zbog luteina (žutog pigmenta) koji poboljšava vid i štiti od plavog svjetla. Lutein ćete također pronaći u brokuli i žumanjku. 

Brokula

Osim što sadrži lutein, također sadrži i antioksidant zeaksantin. Lutein i zeaksantin se često nazivaju vitaminima za oči, zbog čega je brokula definitivno favorit vaših očiju. 

Bademi

Bogati su vitaminom E, koji je važan za prevenciju katarakte. Ostale namirnice koje su odličan izvor vitamina E su kikiriki, kivi i mango.

Borovnice

To je izvrsna namirnica kada je u pitanju poboljšanje noćnog vida pa ako ste jedan od onih kojima je vid pretjerano ograničen noću, vrijeme je da počnete jesti borovnice.

Orasi

Bogati su omega 3 masnim kiselinama, koje imaju širok raspon pogodnosti, ali mi ih spominjemo zbog odličnog djelovanja na oči. Omega 3 masne kiseline možete pronaći i u sastavu pojedinih vrsta riba, kao što je tuna.

Jagode

Jagode su bogate vitaminom C koji je odličan antioksidans i štiti krvne žile, uključujući i one koje se nalaze u anatomiji očiju.

Ribe hladnih voda (sardine, bakalar, skuša, tuna, losos)

Ribe hladnih voda odličan su izvor DHA, koja pruža strukturnu podršku staničnim membranama, a preporučuje se kod suhih očiju. Osim što sadrži visoke razine omega-3 masnih kiselina, losos je bogat vitaminima A i D, koji ga čine jednom od najpopularnije hrane za poboljšanje vida. Ovi prehrambeni sastojci ne pomažu samo u poboljšanju zdravlja očiju, već povećavaju i vaše moždane snage. 

Kamenice

Bogate su cinkom koji je važan za zdravlje očiju i nužan za pravilno funkcioniranje imunološkog sustava. Cink možete pronaći u govedini ili svinjetini, ali ga kamenice imaju u najvećoj mjeri.

Jaja

Jaja su bogat izvor cisteina, lecitina, luteina i sumpornih spojeva koji štite oči od makularne degeneracije.

Češnjak i luk

Također sadrže sumporne spojeve koji su potrebni za proizvodnju glutationa, glavnog antioksidansa koji se nalazi u lećama očiju. Velike količine sumpora pomažu u jačanju leća i čine ih otpornijima. Najbolji dio o češnjaku je da daje okus jelima i doprinosi zdravlju čitavog tijela

Tamna čokolada

Vid se može poboljšati i konzumacijom tamne čokolade. To je zato što ona sadrži flavonoide koji pomažu u zaštiti krvnih žila očiju, jačajući rožnicu i leće. Međutim, pobrinite se da je tamna čokolada čista u svom obliku i da sadrži najmanje 60% ekstrakta kakaa, kako biste stekli najveću korist.

Izvor: http://www.sadaovdje.com/portal/razno/hrana-za-bolji-vid/

Naslovna Zanimljivosti Hrana za dobar vid

Scroll To Top